Ga naar inhoud

Ondernemen met Drentse trots

Een belangrijke kernwaarde van het Perspectief op bestemming Drenthe: we versterken de trots op onze eigen cultuur en identiteit en dragen deze uit. Wij Drenten zijn onszelf, koesteren onze waarden en tradities en delen onze passies en verhalen. Hoe vertaal je dit naar je bedrijfsvoering? Laat je inspireren door mooie voorbeelden!

PUUR Exloo kiest voor lokaal

Vakantiepark PUUR Exloo kiest vanaf de start van haar bestaan voor de lokale ondernemer. Dat er op het park zelf geen supermarkt of bakker is, is een bewuste keuze. Gasten maken graag kennis met lokale producten, en de ondernemer heeft baat bij de extra inkomsten. Een win-win situatie!

Het comfort voor de gast is uniek. Er kan een high tea of diner worden bezorgd, of er komt een private chef koken in de vakantiewoning. Er worden proeverijen bij de lokale bierbrouwer aangeboden, en de supermarkt uit het dorp bezorgt de boodschappen. Ook de Drenthe Quiz die regelmatig georganiseerd wordt valt in de smaak. Oftewel, de gast ontbreekt het aan niets, en de ondernemer vaart er wel bij!

 

PUUR Exloo en de lokale ondernemers

De vrijwilligers staan in de rij!

Zonder vrijwilligers zouden onze routes en knooppuntennetwerken er niet zo netjes bij liggen. Albert Broekman van het Routebureau van Recreatieschap Drenthe: 'Wij hebben in korte tijd een bestand van bijna 100 route routevrijwilligers!  

Daar waar besturen van sportclubs problemen hebben om hun vrijwilligersbestand op orde te houden, hebben wij bijna niets hoeven doen om ze te werven. Dat onze inwoners zich zo graag inzetten om het netwerk netjes te houden, heeft veel te maken met trots op Drenthe. Het is natuurlijk ontzettend leuk 'werk', je bent buiten en geniet tijdens de controles zelf ook van ons mooie landschap. Maar de vrijwilligers vinden het ook fijn om zo bij te dragen aan een aantrekkelijke fiets- en wandelprovincie. 

 

Meer over de vrijwilligers van het Recreatieschap

Waar sta jij voor? Deel het!

Bij het maken van deze website bezochten we veel websites van Drentse ondernemers. We lazen hier ontzettend mooie verhalen. Waar staat het bedrijf voor, en welke initiatieven neem je om je visie in de praktijk te brengen?

Voor de huidige gast is deze informatie steeds belangrijker. Men wil een gezicht zien bij het bedrijf. In deze tijd van overnames door grote ketens is er een grote behoefte aan persoonlijke binding met de overnachtingsplek.

Onze oproep aan jou is dus: vertel je gast wie je bent, waar je voor staat en welke mooie dingen je doet!